logotype

Relacja z wyjazdu ministrantów i scholi do Uniejowa.

W czwartek 7 lipca 2016 roku o godzinie 8.00 wyjechaliśmy grupą 41 osób sprzed kościoła w Boguszycach. Pogoda nie była zbyt piękna, niebo było pochmurne, wiał silny wiatr a temperatura nie przekraczała 15 stopni. Nie tracąc jednak optymizmu wyruszyliśmy.

Pierwszym miejscem, które zwiedzaliśmy była archikolegiata w Tumie koło Łęczycy. To bardzo piękny, aczkolwiek prosty i surowy kościół. Zbudowany głównie z kamienia z niewielkim dodatkiem cegły.

W kościele w Tumie przeżyliśmy odnowienie przyrzeczeń chrzcielnych i zapoznaliśmy się z jego bogatą historią, którą przybliżył nam ks. Piotr Nowak, tamtejszy proboszcz. Niewątpliwą ciekawostką była oryginalna absyda, w której dwie osoby oddalone od siebie o około 10 metrów mogły porozumiewać się szeptem stojąc tyłem do siebie.

Z Tumu udaliśmy się do Uniejowa. Przed wejściem na termy odwiedziliśmy jeszcze renesansowy zamek usytuowany nad brzegiem Warty. Potem już tylko relaks w termalnych wodach uniejowskiego aquaparku. Oprócz kąpieli w kilku basenach zapoznaliśmy się także z miejscową restauracją konsumując w porze obiadowej smaczną pizzę.

Przed wyjazdem z Uniejowa odwiedziliśmy jedno z tamtejszych uzdrowisk. Było to uzdrowisko Uniejów Park, przeznaczone dla osób z chorobami i urazami narządów ruchu. Wizyta zakończyła się słodkim poczęstunkiem.

Pełni wrażeń i doznań po całym dniu, wróciliśmy bezpiecznie do Boguszyc około godz.19.00.